skip to Main Content
Koning Willem Alexander bezocht ons stadscentrum in Beverwijk | Klik hier om verder te lezen...

Platform De Nieuwe WinkelStraat

Bedrijfsgegevens

Arnhemse Bovenweg 100
3708 AG Zeist
https://www.dnws.nl
j.vanvliet@dnws.nl
Telefoon: 0645302410

Openingstijden

Nu gesloten
Maandag: 09:00 - 18:00
Dinsdag: 09:00 - 18:00
Woensdag: 09:00 - 18:00
Donderdag: 09:00 - 18:00
Vrijdag: 09:00 - 18:00
Zaterdag: 09:00 - 18:00

Omschrijving

SPEERPUNTEN Alles wat DNWS doet of initieert is terug te voeren op het bereiken van een of meer van de zes speerpunten. De status en ontwikkeling van onderstaande zes speerpunten zijn bepalend voor de toekomstbestendigheid van winkelgebieden. Want de toekomst van winkelstraten hangt niet meer alleen maar af van het aanbod of de kwaliteit van de winkels. De toekomst moet worden bezien vanuit total retail, waarbij een mix van kanalen – on- en offline - wordt ingezet. De rol van winkelstraten verandert daardoor, maar voor wie er in slaagt om hier op een goede manier op in te spelen, liggen er volop kansen. Identiteit en uitstraling Winkelgebieden hebben vaak veel te weinig onderscheidend vermogen. Een winkelgebied moet haar eigen unieke DNA en uitstraling vinden en vermarkten. Ter inspiratie heeft DNWS vijf bezoekdoelen van consumenten gedefinieerd. Elk winkelgebied kent klantbehoeften gelet op het verzorgingsgebied waar het aanbod van winkels op moet worden afgestemd. De klant centraal Succes draait om klantinzicht en –binding. Informatie VOOR en OVER consumenten is essentieel. Slim gebruik van ‘big data’ biedt steeds meer mogelijkheden. De ‘customer journey’ moet in kaart worden gebracht. De basisinformatie van een winkelgebied moet up-to-date vindbaar zijn voor de bezoeker. Relevante content Relevante en actuele informatie/content (bijvoorbeeld over openingstijden, locaties, parkeren etc) is essentieel, maar vaak niet voorhanden. Platform DNWS heeft de “Open Data Standaard” ontwikkeld; een centrale database die speciaal voor winkelgebieden is ontwikkeld Door de introductie van standaarden wordt het voor een winkelgebied eenvoudiger om informatie uit te wisselen en relevante content te bieden. Lokaal samenwerken Duurzame samenwerking is essentieel voor het succes. Run de winkelstraat/-gebied als een bedrijf. Alle stakeholders moeten betrokken zijn: retail, vastgoed, overheid, horeca, kunst & cultuur, onderwijs, creatieve sector (architectuur, stedenbouw). De financiën moeten goed zijn geregeld (BIZ-fondsen). Op lokaal gemeentelijk niveau moet men goed georganiseerd zijn, alle partijen moeten in de organisatie zitten. Digitalisering & technologie Winkelgebieden moeten digitalisering inzetten om het bezoek aan winkelstraten leuker, interessanter en gemakkelijker te maken. Dit bindt de ‘connected consumer’ de nieuwe 24/7 consument Met inzet van de juiste (mobiele) technologie, die past bij het winkelgebied. Transparantie dienstverleners Voordat allerlei dienstverleners worden ingeschakeld om de winkelstraat , het winkelgebied 'toekomstbestendig' te maken en te houden, moet duidelijk zijn welk probleem moet worden opgelost. . Alle betrokkenen bij DNWS en haar netwerk kunnen helpen, soms gratis soms betaald om de juiste vraag te formuleren en de juiste oplosser te vinden. Met de Bedrijvengids structureert en selecteert DNWS aanbieders van producten/diensten.
Back To Top
X